Znate li kako je započela priča ID Consult Razvojnog ureda?
Sjeli smo uz šalicu tople kave i razgovarali s našom direktoricom Ivanom Dasović o ovoj i brojnim temama koje donosimo u nastavku:
-
Možete li nam reći kako je krenula priča o ID Consult razvojnom uredu? Koja je bila vaša vizija na početku?
Naša priča započela je prije osam godina, potaknuta unutarnjim poticajima i željom za poduzetništvom. Vizija je bila stvoriti ured koji će pružati podršku organizacijama u ostvarivanju njihovih planova i ideja – poduzetnicima u otvaranju i početnim fazama razvoja, zatim poduzetnicima koji imaju potrebu za proširenjem poslovanja i dodatnim ulaganjima, udrugama koje prepoznaju probleme u svojoj lokalnoj zajednici i žele aktivno raditi na njihovom rješavanju, no za to trebaju financijska sredstva te u konačnici lokalnoj samoupravi i institucijama koje žele bolji život za svoje građane.
Nakon što smo započeli s pružanjem usluga vezanih uz projektni menadžment (pripremu i provedbu sufinanciranih projekata), uvodimo i pružanje knjigovodstvenih usluga te sada uspješno kombiniramo ta dva segmenta poslovanja.
Cilj nam je pomoći našim klijentima u realizaciji njihovih ideja i projekata, kroz cjelovitu podršku i zaokruženu priču. Od registracije i savjetovanja, stručnih računovodstvenih usluga do pronalaska financijskih rješenja i izvora financiranja za njihove ideje.
-
Što smatrate ključnim faktorima uspjeha tvrtke?
Ključni faktor našeg uspjeha je tim posvećenih i angažiranih ljudi. Uvijek se trudimo prilagoditi potrebama naših klijenata, prepoznati njihove jedinstvene izazove i potencijale te biti tu za njih – dostupni, susretljivi i spremni pomoći. Smatram da upravo tu pristupačnost naši klijenti prepoznaju i zbog toga su njihove preporuke ključan faktor našeg rasta i širenja.
-
Koje su vrijednosti koje ID Consult tim dijeli i koje vas vode u poslovanju?
Temeljne vrijednosti koje su postavljene od prvog dana su proaktivnost, cjeloživotno učenje i susretljivost i prilagodljivost potrebama kupaca.
Vjerujem da su ove vrijednosti temelj za uspješan rad i izgradnju dugoročnih odnosa s našim klijentima.
Uz to, osobno kao vlasnici, iznimno su mi bitne visoka razina poduzetničke etike i društvene odgovornosti. Sve što radimo mora donositi korist društvu i lokalnoj zajednici u kojoj radimo, a svi naši postupci moraju biti etični i usklađeni u prvom redu sa čistom savjesti, pa onda i sa zakonskim propisima.
-
Kako se vi osobno nosite s konkurencijom? Imate li neki posebni pristup ili strategiju?
U računovodstvenom segmentu vladaju odnosi zdrave konkurencije i mi se nastojimo od konkurencije razlikovati po prilagodljivosti i susretljivosti prema svojim klijentima. Nastojimo im, uz visoku razinu stručnosti, ponuditi informiranje o svim dostupnim izvorima financiranja za njihove projekte. Za njih pratimo objave natječaja ili povoljnih izvora kreditiranja, pišemo projekte i pratimo ih kroz provedbu. I sama sam mikro poduzetnik. Vjerujem da su mikro poduzeća temelj razvoja naše zemlje i želim im pružiti maksimalnu podršku u njihovim svakodnevnim borbama s administracijom, financijama i zakonima.
U segmentu projektnog menadžmenta često su nam konkurencija poduzetničke potporne institucije financirane javnim novcem i koje stoje svojim klijentima na raspolaganju besplatno ili uz povoljnije uvjete. Tu se nastojimo diferencirati također susretljivošću i prilagođenim uslugama. Imamo klijente za koje radimo već godinama, za neke od samog osnutka 2017. godine i poslovi nam većinom dolaze po preporuci zadovoljnih klijenata.
-
Koji su najveći izazovi s kojima ste se osobno suočili u svojoj karijeri, i kako ste ih savladali?
Najveći izazov su svakako prečeste promjene zakona i propisa koje je teško pratiti i ostati u toku kako bi svojim klijentima mogli pružiti stručne i točne informacije. Ključ uspjeha u takvim situacijama je kontinuirano cjeloživotno učenje, stručna literatura, seminari i međusobna podrška kolega iz struke.
Na razini upravljanja, izazov je osigurati uvjete rada kojima će moji zaposlenici biti zadovoljni i koji će ih motivirati da se dodatno razvijaju i angažiraju. Inflacija čini svoje i svjesni smo rasta plaća u određenim, posebno javnim, sektorima. Privatni sektor s tim se teško može nositi i izazov je balansirati između zadovoljstva zaposlenika nekim materijalnim uvjetima rada i istovremeno cijena prema klijentima koji se također suočavaju s poskupljenjima na svakom koraku.
-
Na koje stvari ste vi najponosniji u poslovanju i zašto?
Najponosnija sam na svoj tim i atmosferu koja vlada u uredu, kako među nama osobno, tako i s klijentima koji nam dolaze.
U radu, posebno me raduje svaki projekt koji nam bude odobren – od onih najjednostavnijih, do zaista velikih i složenih infrastrukturnih projekata. Lijepo je pratiti poduzetnike kojima smo pomogli oko osnivanja i ostvarenja poticaja za samozapošljavanje kako rastu, razvijaju se i zapošljavaju. Svako novo radno mjesto, svaki ugovor o radu koji napišemo posebno me raduje.
Također, projekti kojima se doprinosi zajednici, poput humanitarnih projekata i onih usmjerenih na socijalno uključivanje ugroženih, čine svaki naš ovaj posao posebnim.
Infrastrukturni projekti su ono na što smo posebno ponosni – vidjeti negdje stazu ili cestu gdje je nije bilo, novi vrtić ili poduzetničku zonu i znati da si bio dio te priče, daje elan za svaki novi dan.
-
Kako biste opisali radnu atmosferu u ID Consultu? Što je čini posebnom?
Kako sam prethodno rekla, upravo atmosfera u našem uredu je ono što me čini posebno sretnom. Smatram da smo jedna zdrava ekipa koja se međusobno podržava i pomaže. Puno i marljivo radimo, ali se usput dobro zabavimo, nasmijemo i na kraju dana idemo kući umorni i nasmijani.
-
Što vam je najvažnije kod novih zaposlenika i kako osiguravate da se uklapaju u tim?
Trenutno naš tim broji 8 zaposlenika. U zadnjih nekoliko mjeseci dobili smo troje novih kolega i proces odabira bio je baš izazovan. Jako sam zadovoljna našim „pojačanjima“ i vjerujem da će doprinijeti razvoju našeg ureda. Od početka su se odlično uklopili u tim, valjda zato što smo dobra ekipa i nastojimo pozitivnom atmosferom iz svakog kolege izvući na svjetlo ono najbolje.
Kod zaposlenika, meni osobno kao poslodavcu, najvažnija je proaktivnost. Da svaki dan u svakom poslu traže načine kako nešto učiniti bolje, kako popraviti stvari, kako riješiti problem, a ne samo „dijagnosticirati“ da problem postoji.
-
Koje su vaše glavne ambicije i ciljevi za 2025. godinu?
Cilj za 2025. je pripremiti se za uvođenje sustava Fiskalizacija 2.0 i svih složenih računovodstvenih promjena koje su s njom najavljene.
Također, cilj nam je ojačati tim i pomoći novim kolegama da se što bolje snađu, posložiti se i maksimalno iskoristiti prilike za EU sufinanciranja koja su najavljena iz EU fondova za ovu godinu.
-
Planirate li širiti poslovanje ili ulaziti na nova tržišta?
Nemamo u planu značajnije širenje na neka nova tržišta. Planiramo širiti poslovanje do razine maksimalne iskorištenosti naših trenutnih kapaciteta te polako i dozirano u budućnosti uvoditi nove kolege u posao.
-
Kako vidite razvoj tvrtke u budućnosti, i što vas najviše inspirira?
Vidim naš razvojni ured kao lidera u lokalnoj sredini, pokretača pozitivnih gospodarskih promjena u našem mjestu i županiji. Želimo nastaviti pružati izvrsne usluge našim klijentima i svoj razvoj temeljiti upravo na izvrsnosti.
Najviše me inspirira upravo mogućnost pozitivnog utjecaja na društvo – sve što radimo mora donositi dobro onima oko nas.
U nastavku intervjua su odgovori naše Ivane na Facebook pitanja naših pratitelja.
-
Nailazite li na poteškoće u vođenju knjigovodstvene stranke poput Edukos Centar Znanja s obzirom na lokaciju (Osijek)?
Lokacija u ovom poslu nije nikakva prepreka i uz pomoć tehnologija koje su nam danas dostupne, a koje mi u ID Consultu nastojimo iskoristiti na najbolji mogući način, možemo pružati usluge klijentima na bilo kojoj lokaciji u Hrvatskoj. Suradnja s EDukOS-om je upravo jedan takav pozitivan primjer.
-
Koji vam je dio posla najdraži i zašto?
Najdraži mi je rad subotom. Telefon ne zvoni, mailovi ne stižu, u uredu je mir i tada uspijem napraviti najviše posla. Upravo ta mirna subota omogućava mi usmjeravanje na detalje i bolju organizaciju idućeg tjedna što mi je u radu važno.
-
Kako stignete uvijek imati vremena za pozive te smireno pružanje informaciju svakome tko vas pita nešto vezano uz posao?
Nisam ja po prirodi i temperamentu baš smirena osoba, to najbolje znaju moji najbliži. Ali u poslu se jako oko toga trudim, da ne pravim paniku, da ne prenosim nervozu na klijente i da im složene računovodstvene pojmove probam približiti na što jasniji i jednostavniji način.
Mislim da smo se dovoljno puta susreli s frustriranim i neljubaznim službenicima u institucijama te da naši poduzetnici zaslužuju da usluga koju plaćaju bude u najmanju ruku ljubazna i srdačna, a sve što im nije jasno da bude objašnjeno smireno i jednostavno. Nismo mi tu da se postavljamo iznad naših klijenata, nego da idemo uz njih i budemo im podrška.
-
Koji zahtjev klijenta vam je bio najzanimljiviji (smješniji), a da je knjigovodstveno ispravan? Npr. kupio mačku na firmu da mu hvata miševe.
Ovaj primjer je nešto što ću sigurno početi savjetovati svojim klijentima, hvala na ideji! U praksi se susrećemo sa svakakvim idejama, neke čak prolaze pod „kreativno“ računovodstvo, a neke ipak moramo odbiti i reći da to tako ne može. Odgovornost za zakonito poslovanje nam je prioritet i uvijek se trudimo educirati klijente o svim propisima koji se njih tiču.
Jedan od kreativnih pitanja poduzetnika prijevoznika bilo je može li kupiti nadmadrac na firmu koji bi držao u kombiju, da može nakon dugotrajnih i napornih vožnji malo odmoriti u pauzi. Rekoh, zašto ne. Onda na računu koji je donio vidim da je kupio madrac za bračni krevet.
Draga Ivana hvala vam na vremenu, vjerujemo da će naši čitatelji uživati u čitanju i puno sreće želimo u daljnjem radu.